دولت و مجلس برای رفع مشکلات بخش خصوصی عملیاتی اقدام کنند



P>به گزارش ایرنا سید جواد زمانی چهارشنبه در بدو ورود به استان خوزستان در فرودگاه بین المللی اهواز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هدف از سفر به استان خوزستان، بررسی دقیق مشکلات موجود استان با محور مسائل مشترک در بخش اجتماعی و اقتصادی  است.


وی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این سفر مطالبات و دغدغه های بخش خصوصی در زمینه های سازمان تامین اجتماعی، صنایع وابسته به هلدینگ های اقتصادی وزارت تعاون، کار وورفاه اجتماعی و همچنین مسائل مرتبط با بخش اشتغال را بررسی خواهد کرد گفت: مشکلات موجود برای دولت و مجلس مشخص است؛ به همین دلیل انتظار می رود که قوای مجریه و مقننه با جدیت و توان بیشتر برای رفع چالش های موجود تلاش کنند.


وی اضافه کرد: در زمینه حذف قوانین زائد و دست و پاگیر در حوزه تولید، تجارت، صادرات مجلس باید نقش تاثیرگذاری داشته باشد.


زمانی یادآورشد: دولت به عنوان قوه مجریه باید در اجرای قوانین، فعالیت تسهیل کننده ای داشته باشد و زمینه بهبود فضای کسب و کار در کشور را فراهم کند.


معاون حقوقی و امور مجلس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: قوه مقننه، علاوه بر نقش قانون‌گذاری باید برای اجرای قوانین تسهیل کننده برای بهبود فضای کسب و کار ، نظارت های لازم را همواره در دستور کار قرار دهد.


بر اساس این گزارش قوانین مربوط به حوزه تامین اجتماعی، رویه‌های مربوط به اداره کار، کم توجهی صنایع وابسته به صندوق بازنشستگی کشور و شستا برای به کارگیری واحدهای تولیدی داخلی از جمله چالش‌های بخش خصوصی خوزستان است.


کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز و محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از اعضای آن هستند بررسی و پیگیری مشکلات حوزه کارگری، مسایل مربوط به حاشیه نشینی و دیگر معضلات اجتماعی موجود خوزستان را در دستور کار دارد.