دستور رئیس جمهور برای ساخت هواپیما نشان دهنده تمرکز دولت بر توان


تهران – ایرنا – نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، دستور ساخت هواپیما توسط رییس‌جمهور را نشانه تمرکز آیت‌الله رئیسی به توسعه توان داخلی دانست و گفت: دولت قبل روند توسعه علم را متوقف کرده بود.


حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره دستور رییس جمهور در سفر به استان اصفهان برای ساخت هواپیمای ترابری گفت: رییس‌جمهور در سفر به استان اصفهان از ظرفیت‌های فناورانه این استان به خصوص ظرفیت هواپیماسازی و توانمندی‌های هسا( شرکت هواپیماسازی ایران) بازدید کردند.


نماینده مردم خمینی شهر اصفهان افزود: کمتر از یک ماه پیش، شرکت هسا از هواپیمای ۹ نفره ساخت متخصصان داخلی کشور رونمایی کرد و آیت‌الله رییسی هم با توجه به تمرکزی که بر استفاده از ظرفیت داخلی کشور دارد، در جلسه شورای اداری اصفهان تاکید کرد که شرکت هسا توانایی ساخت هواپیما را دارد.


نماینده مردم خمینی شهر با بیان اینکه به رغم داشتن ظرفیت بالا و توان بالقوه شرکت هسا، این ظرفیت در دولت گذشته برای ساخت هواپیما متوقف شده بود، اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم این است که توزیع بودجه برای سازندگی در کل کشور بر اساس اولویت‌ها انجام شود.


وی افزود: این درحالی است که متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم، نمایندگان مجلس از میزان اختصاص بودجه به استان‌ها بی اطلاع بودند و پروژه ها عمرانی، سازندگی و علمی کشور هم متوقف شده بود؛ حتی در مواردی ولی الله سیف( رییس وقت بانک مرکزی) از اختصاص بودجه به بخش‌های مختلف اظهار بی اطلاعی کرده تا اعتبارات در محل لازم به ثبت نرسد.


نقدعلی با بیان اینکه دولت قبل در بسیار از موارد اعتقادی به توسعه کشور نداشت، گفت: از جمله عدم اهتمام دولت قبل در توسعه نیروگاه‌های برق سبب ایجاد مشکلات در تامین برق کشور شد و چنین رویکردی در دولت قبل در صنعت فضایی و هواپیماسازی کشور هم وجود داشت؛ اما رویکرد دولت سیزدهم اعتماد به جوانان و نخبگان کشور است که موجب رشد و توسعه کشور خواهد شد.


به گزارش ایرنا، شرکت صنایع هواپیما سازی ایران(هسا) وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نزدیکی شاهین شهر در شمال اصفهان است.


ساخت جنگنده کوثر، طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین ابابیل، تولید بالگردهای شاهد ۲۷۸، ظفر ۳۰۰، شاهد ۲۷۴، شاهد ۲۸۵، ساخت پروانه با مواد کامپوزیت، تعمیرات هواناو، تولید هواپیمای آموزشی سیمرغ، هواپیمای آبپاش، ساخت و تست ترمز هواپیما، کمک به تجهیز و نوسازی ناوگان ریلی کشور و تامین تجهیزات مورد نیاز حوزه هوایی کشور از جمله خدمات و تولیدات شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) است.


رئیس‌جمهور نیز روز گذشته در توضیح دستور ساخت هواپیما گفته بود: کار شرکت هواپیماسازی به مراتب گسترده‌تر، دقیق‌تر و بهتر از صنایع هواپیماسازی بود که بنده پیش از این و در سفر به تاتارستان مشاهده کرده بودم. در این شرکت تمام پرنده ها با دقت ساخته می شد و لوح‌هایی از سراسر جهان در تایید صنایع خود گرفته بودند، ده‌ها گواهینامه داشتند. لذا با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور اعلام کردم هواپیمایی با ظرفیت حمل ۷۲ سرنشین را در کشور بسازید. در این صنایع عده‌ای جهادگر در تلاش هستند که به گفته آنها پس از تاکید رهبر انقلاب به گسترش صنایع دانش بنیان، خطوط تولید را افزایش دادند و درحوزه اشتغال هم پیشرفت‌های قابل توجهی داشتند و نماد تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین بودند که این حرکت جهادی است.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40