خیاطیان رأی به آیت الله رئیسی بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب




کارگروه مشترک امنیتی ایران و تاجیکستان باعث ارتقای امنیت دو کشور می‌شود


تهران – ایرنا – معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران…


  • وزیر کشور: روز جهانی پناهنده فرصتی برای هم‌افزایی ظرفیت‌هاست


    وزیر کشور: روز جهانی پناهنده فرصتی برای هم‌افزایی ظرفیت‌هاست


    تهران – ایرنا – وزیر کشور در پیامی روز جهانی پناهنده را فرصتی برای…


  • «تعداد امضاهای استیضاح فاطمی امین» به حد نصاب قانونی برای اعلام وصول نرسیده است
    P>به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «محمدصادق خیاطیان» روز دوشنبه در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» که به همت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: معتقدیم جمهوریت، به معنای مردمی بودن در همه عرصه‌هاست و تبیین این نگاه نیازمند تئوری پردازی است که بر عهده نخبگان ‌و دانشگاهیان قرار دارد.


    وی افزود: دولت‌های مختلف سعی کرده‌اند به مفهوم عدالت بپردازند اما به فرموده رهبر معظم انقلاب، در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی داریم که دولت سیزدهم به‌دنبال رفع آن هست.


    رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تصریح کرد: آنچه مهم است و باید نهادینه شود، «مردمی بودن دولت» است که باید در همه‌ عرصه‌ها از جمله اقتصاد، آموزش، سیاست داخلی و خارجی و فرهنگ خود را نشان دهد.


    خیاطیان تأکید کرد: شعار دولت سیزدهم «مردمی بودن» بود و رأی مردم به آیت‌الله رئیسی نیز بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب اسلامی بود.


    وی در ارزیابی و جمع‌بندی مباحث همایش گفت که هدف این نشست، تبیین گفتمان دولت مردمی و نشان دادن ارتباط مستحکم دولت با نهاد دانشگاه و علم است که با توجه به تأکیدات رئیس جمهور با قدرت پیگیری می‌شود.


    رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک تصریح کرد: گفتمان دولت الصاقی نیست ‌و برآمده از جوهره‌ی انقلاب اسلامی و تبیین این گفتمان یکی از مأموریت‌های مهم مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری است.


    همایش یک‌روزه «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» با همکاری مشترک مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دانشگاه تهران و با حضور جمعی از وزرای دولت سیزدهم، نخبگان، استادان و صاحب‌نظران دانشگاهی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حال برگزاری است. 


    در کارگاه «حکمرانی مردمی در اقتصاد» این همایش «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص «حکمرانی مردمی در اقتصاد» سخنرانی کرد و به سؤالات دبیر و مهمانان نشست پاسخ داد.


    در کارگاه «تبیین گفتمان دولت» نیز وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور به سخنرانی و بحث و تبادل نظر می‌پردازند.