حسینی همکاری نهادهای دولتی با گروه های جهادی یک ضرورت است


لیلا اسماعیل نژاد







برچسب‌ها







تهران- ایرنا- معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با تأکید بر ضرورت همکاری و حمایت وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی با گروه‌های جهادی، اظهارداشت: بدون تردید همکاری دستگاه‌های مختلف دولتی با گروه‌های جهادی، برکات فراوانی برای مردم به همراه دارد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سید محمد حسینی روز شنبه در مراسم افتتاح وبیناری سامانه شبکه ملی سلامت و خدمات درمانی مرهم قرارگاه جهادی امام حسین علیه السلام، تشکیل این شبکه را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و اظهارداشت: کمک به بیماران و کاستن از نگرانی خانواده آنان بویژه بیماری‌های نادر و پرهزینه، عبادتی ارزنده و خداپسندانه است.


معاون رئیس جمهور با قدردانی از گروه‌های جهادی و جوانانی که در این قالب وارد عرصه خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه شده اند، گفت: دولت هم با توجه به اهمیت اینگونه فعالیت‌ها، حمایت و پشتیبانی‌ها از این گروه ها را در دستور کار خود قرار داده است.


حسینی خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب هم جوانان با دغدغه‌مندی وارد عرصه جهاد سازندگی شدند و با تشکیل جهاد سازندگی به مناطق محروم و روستاها عزیمت کرده و منشاء خدمات فراوانی شدند و قطعا یکی از اشتباهات انجام شده ادغام این نهاد با برکت در وزارت کشاورزی بود.


وی با قدردانی از پزشکان و پرستارانی که با این قرارگاه جهادی همکاری می‌کنند، به اقدامات دولت در عرصه بهداشت و درمان اشاره کرد و اظهارداشت: اولویت نخست دولت مردمی، تأمین سلامت مردم بوده و در کنار تلاش برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا، تأمین داروهای مورد نیاز بیماران را با جدیت پیگیری کرده است تا مردم برای تهیه برخی داروها مقابل داروخانه ها در صف‌های طولانی قرار نگیرند.


معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت همکاری و حمایت وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی با گروههای جهادی، اظهارداشت: بدون تردید همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مختلف دولتی با گروه‌های جهادی که نمونه موفق آن‌را در تشکیل شبکه ملی سلامت و خدمات درمانی مرهم شاهد هستیم، می‌تواند برکات فراوانی برای مردم و رفع نگرانی‌های آنان به همراه داشته باشد.


براساس این گزارش، الکترونیکی شدن فرایند های پذیرش، تشکیل پرونده، ویزیت الکترونیک، ارجاع به پزشک معالج و پیگیری‌های پس از درمان بیماران تحت پوشش نهادهای حمایتی سراسر کشور از جمله اهداف تشکیل این سامانه است که بیماران و خانواده‌هایشان از قرارگاه جهادی امام حسین علیه الاسلام دریافت می‌کنند.