جشنواره چهلم از نظر اصلاح و معرفی چند فیلم ارزشی قابل قبول بود


تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: جشنواره چهلم از نظر اصلاح و معرفی چند فیلم ارزشی قابل قبول بود ولی این جشنواره نهالی نبود که دولت سیزدهم کاشته باشد که بتواند میوه حداکثری از آن بچیند.


مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا گفت: جشنواره فیلم فجر چهلم مرز بین برنامه‌ریزی وزارت ارشاد دولت قبل و تلاش‌های اصلاحی و ارزشی دولت سیزدهم بود؛ دولت قبل در فضای دیگری بود و بر همان مبنا برنامه ریزی کرد و چیدمان به گونه ای بود که خروجی جشنواره چیزی شبیه به هفت دوره قبل بود لذا کارهایی وجود داشت که مورد تایید نظام و نگاه فرهنگی کلان کشور نبوده و نیست.

شاکری  افزود: کارنامه فرهنگی، هنری و سینمایی وزارت ارشاد دولت سیزدهم را باید در جشنواره چهل و یکم مشاهده کنیم، چراکه  وقتی صفر تا صد یک کار یعنی از برنامه ریزی تا انتخاب فیلم  توسط یک نگاه انجام شود، کارنامه آن مجموعه محسوب می‌شود.


عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یادآور شد: انقلابی بودن، ارزشی بودن، رفتن به سمت تمدن نوین مد نظر نظام، توسعه اقتصادی همسایه محور، نگاه به شرق و مباحث امنیتی و دفاعی کشور، کارهای بزرگ جبهه مقاومت، اقدامات بسیار قابل توجه و تقدیر قوه قضاییه در مبازره با فساد و بحث عدالت اجتماعی و همچنین کار بسیار مهم پاکسازی حریم دریاها توسط دولت سیزدهم از جمله سوژه‌هایی هستند که فیلمسازهای کشور می توانند برای جشنواره های آینده آماده کنند.


**دولت مردمی سیزدهم برای جشنواره چهل و یکم بسترسازی نوین داشته باشد


شاکری با بیان اینکه در قضیه افشا شدن اسامی نامزدها، دبیر جشواره باید از حیثیت این نهاد فرهنگی دفاع کند، خاطرنشان کرد: به هر حال باید انتظار داشته باشیم که وزارت ارشاد در آینده با یک رویکرد کاملاً متناسب با منشور گام دوم انقلاب فیلم های قابل توجه و قابل افتخاری را به جامعه معرفی کند.


این فعال سیاسی اصولگرا درباره دو فیلم “موقعیت مهدی” و “هناس” گفت: در این زمینه نظر منتقدین را مطالعه کردم که از این رو این فیلم ها رضایت بخش بود. اگر برنامه ریزی صفر تا صدی با ما باشد قاعدتاً  انتظار حداکثری هم وجود دارد اما گاهی اینگونه نیست که  این سخن مصداق شرایط نیروهای ارزشی وزارت ارشاد در این دولت است چراکه دست اندرکاران  این جشواره در مرحله برنامه‌ریزی دخل و تصرف نداشتند و گروه دیگری در دولت قبل این بستر سازی را انجام دادند، به همن دلیل نمی توان گفت راضی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این جشواره نهالی نبود که خودمان کاشته و میوه‌اش را چیده باشیم، اضافه کرد: دولت مردمی سیزدهم  می تواند بسترسازی نوینی برای آینده انجام دهد.