تعیین تکلیف معلمان غیررسمی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش بررسی


تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تعیین تکلیف معلمان غیررسمی آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون آموزش با حضور وزیر بررسی شد و قرار است طرحی در این زمینه از جانب کمیسیون راهی صحن علنی مجلس شود.


به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، رضا حاجی پور در تشریح دستور کار امروز – سه‌شنبه – کمیسیون آموزش،  تحقیقات و فناوری عنوان کرد: دستور کار امروز کمیسیون دعوت از وزیر آموزش و پرورش برای تبیین برنامه‌ها و اهداف آن وزارت در سال جدید بود که در همین راستا موضوعات مختلف و مهمی در حوزه آموزش و پرورش در جلسه چندین ساعته کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد.


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم ترین موضوعات مطروحه در نشست امروز بحث بازگشایی مدارس و آموزش حضوری بود، افزود: تأکید کمیسیون در نشست امروز جبران افت تحصیلی ایجاد شده در میان دانش آموزان در نظر داشتن اولویت نخست یعنی حفظ سلامتی آنان بود.


وی ادامه داد: پس از ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش در این خصوص تأکید شد که مبنای تصمیم گیری برای آموزش حضوری یا غیرحضوری، ستاد ملی مقابله با کروناست و حرف آخر در این زمینه ستاد ملی می‌زند.


حاجی پور یادآور شد: اعضای کمیسیون با توجه به افت‌های تحصیلی که ایجاد شده هم دغدغه تحصیلی دانش آموزان و هم دغدغه سلامت اساتید، معلمان و دانشجویان و دانش آموزان داریم بر همین مبنا تأکید کردیم که کلیه لوازم بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی، تب سنج و شوینده از طریق وزارت بهداشت باید در اختیار مدیران مراکز آموزشی قرار گیرد.


وی یادآور شد: در نهایت پس از انتقال نگرانی خانواده‌ها به وزیر آموزش و پرورش، جمع بندی این بود که حرف آخر در این زمینه را ستاد ملی کرونا بزند چراکه بیشترین آمار و اطلاعات از سطح جامعه در اختیار این ستاد است و بهترین تصمیم  کارشناسی را همین ستاد می‌تواند اتخاذ کند.


سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: موضوع دیگر مطرح شده در جلسه امروز نیز بحث رتبه بندی معلمان بود که در این زمینه مجلس کار خود را انجام داده و امروز نوبت دولت است تا آیین نامه اجرایی این قانون مهم را تدوین و آن را برای اجرا آماده کند.


وی اضافه کرد: در کنار سایر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز، موضوع تعیین تکلیف معلمان غیررسمی آموزش و پرورش نیز مطرح و عنوان شد که در این زمینه طرحی از جانب کمیسیون به زودی راهی صحن علنی مجلس شود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40