تجلیل وزیر میراث فرهنگی از کارگردان موقعیت مهدی


تهران-ایرنا- سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در اختتامیه جشنواره صنایع دستی فجر از هادی حجازی‌فر کارگردان فیلم «موقعیت مهدی» تجلیل کرد.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ششمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی فجر ۱۸ تا ۲۴ بهمن‌ماه با نمایش ۳۲۰ اثر از هنرمندان رشته‌های مختلف از سراسر کشور در موزه ملی ایران برگزار شد. امروز در اختتامیه این رویداد سید عزت الله ضرغامی از هادی حجازی فر کارگردان فیلم سینمایی موقعیت مهدی تجلیل کرد.


فیلم موقعیت مهدی فوق‌العاده بود / زندگی حجازی فر عاشقانه است 
ضرغامی در این مراسم و در تجلیل از بازیگر و کارگردان فیلم موقعیت مهدی گفت: هادی حجازی‌فر در هر اثری که کار کرده فوق‌العاده بوده است، اما امسال در جشنواره چهلم فیلم فجر انصافا فیلم سینمایی موقعیت مهدی فوق العاده بود و توانست رکورد بیشترین نامزدی برای دریافت سیمرغ بلورین را در بخش‌های مختلف داشته باشد.
‌وزیر میراث فرهنگی گفت: زندگی حجازی‌فر عاشقانه و بر مبنای ساده زیستی و خدمتگزاری هنری است. او با کمترین امکانات کارهای بزرگ انجام داده است و این اثر برجسته که در جشنواره فجر ارایه کرد، کار ارزشمندی است. 


وی گفت: حجازی‌فر افتخار همه ما است ما هم به عنوان خانواده صنایع‌دستی در این مراسم از طرف جامعه بزرگ هنرمندان از زحمات و تلاش او قدردانی می‌کنیم.


حجازی فر نیز در این آیین گفت: خوشحالم که در جمع هنرمندان شریف صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور هستم هم در زادگاه خودم خوی و هم به واسطه زندگی دانشجویی هنرمندان زیادی را در سراسر کشور می شناسم. 


وی افزود: اینجا با افتخار اعلام آمادگی می کنم که برای معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران و هنرمندان این حوزه هر کاری که لازم باشد هم خودم و هم همکارانم بدون محدودیت زمانی و بدون چشم داشتی انجام می دهم. 


حجازی فر از ضرغامی خواست که به خوی سفر کند و افزود: خوی شهر بسیار مستعد با ظرفیت های گوناگون است ما در خوی کباب حاج علی هم داریم که می توان مانند «کباب بناب» برندسازی شود.


هادی حجازی فر بازیگر سینما و تئاتر که با آثار مطرحی همچون ایستاده در غبار در نقش حاج احمد متوسلیان مطرح شد در اولین تجربه کارگردانی فیلم بلندش با موضوع شهید مهدی باکری در جشنواره فیلم فجر حاضر شده است. موقعیت مهدی یک مینی سریال به سفارش تلویزیون است که بنا به تصمیم تهیه کننده و کارگردان قرار است در قالب یک فیلم سینمایی نمایش داده شود و سپس از تلویزیون پخش شود.


از جمله آثار حاضر در جشنواره ششم صنایع‌دستی می‌توان به فلزکاری، تذهیب، معرق، گلیم، طلاکوبی روی فلز، زری‌بافی، لاک‌تراشی، خراطی و سوخت‌کاری، قلمزنی، حکاکی سنگ، چاپ باتیک، طلاکوبی، پته دوزی، منبت، سرامیک، مشبک، قلم‌تراشی، سوزن‌دوزی، ملیله، سازه‌های چوبی، فلز، گلیم، شیشه دمی، احجام فلزی، زیورآلات، نقاشی روی پارچه، سوزن‌دوزی اشاره کرد. استان‌های مازندران، اصفهان و تهران حضور فعال‌تری در این دوره داشتند.


رویش دوباره سرو برای تجلیل از فرزندانی که هنر خانوادگی پدر و مادر خود را حفظ کرده و ادامه می‌دهند و همچنین نمایش آثار دارای مهر اصالت ملی در کنار آثار فاخر صنایع‌دستی از مهمترین بخش‌های ششمین دوره جشنواره صنایع‌دستی فجر بود.