تامین اعتبار برای اجرای طرح های زیر ساختی توسعه ای و عمرانی


تهران – ایرنا – جلسه کارگروه محرومیت زدایی شهرستان بشاگرد عصر امروز(شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و طرح‌های پیشرفت و توسعه این منطقه از استان هرمزگان در زمینه های راهسازی، آبرسانی، بهداشت و درمان، اشتغالزایی و طرح‌های اقتصادی تصویب شد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، جلسه کارگروه محرومیت زدایی شهرستان بشاگرد عصر امروز(شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و طرح های پیشرفت و توسعه این منطقه از استان هرمزگان در زمینه های راهسازی، آبرسانی، بهداشت و درمان، اشتغالزایی و طرح های اقتصادی تصویب شد.


 محمد مخبر در این جلسه که با حضور وزیران بهداشت درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و نیرو، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی رییس جمهور، استاندار هرمزگان و مسوولان محلی برگزار شد با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت زدایی از شهرستان بشاگرد تأکید کرد: با اتخاذ تصمیمات جدی در دولت سیزدهم مشکلات این منطقه محروم از کشور هر چه زودتر حل می شود.


معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت ارتقاء ‌سطح کیفی و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به نیروهای بومی و همچنین بومی گزینی در طرح های اشتغالزایی  شهرستان بشاگرد تأکید کرد.


در این جلسه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گزارشی از وضعیت کنونی شهرستان بشاگرد و همچنین پیشنهادات و طرح های توسعه ای برای آبادانی این منطقه محروم ارائه کرد.


همچنین در این جلسه طرح های اولویت دار راهسازی در شهرستان بشاگرد در پنج محور به منظور احداث راهدارخانه، زیرسازی و آسفالت و اصلاح نقاط حادثه خیز بحث و بررسی شد.


در زمینه مشکلات آب شهرستان بشاگرد اهم اقدامات و کمبودهای این بخش محروم از کشور در حوزه آب بررسی و تأکید شد اقدامات اساسی در حوزه آب آشامیدنی و کشاورزی تا پایان دولت سیزدهم و با اختصاص اعتبارات لازم نهایی شود.


طرح های آبخیزداری و منابع طبیعی، احیا و واگذاری واحدهای معدنی به تعاونی ها، سرمایه گذاری در زنجیره های تولید با فعال سازی شهرک های صنعتی و کشاورزی، سرمایه گذاری در تولید برق خورشیدی و احیا و زیرکشت بردن دشت های این منطقه از جمله تصمیمات این جلسه در خصوص احیای اقتصادی شهرستان بشاگرد بود.


در زمینه بهداشت و درمان نیز در این جلسه مقرر شد تا با اختصاص آمبولانس و بالگرد، احداث مراکز جامع سلامت، افزایش ظرفیت کادر درمان و متخصصان، ایجاد پدهای بالگرد و احداث واحدهای مسکونی برای پزشکان طرح های بهداشتی و درمانی این منطقه محروم تکمیل شود.


اعطای تسهیلات بانکی، ایجاد شعب بانکی، احداث مدارس شبانه روزی و واحدهای نوکپر، بخشودگی دیرکرد تسهیلات و همچنین تأمین هزار فقره جهیزیه از جمله مواردی بود که در این جلسه برای توسعه شهرستان بشاگرد بحث و بررسی شد.