بررسی قطعنامه شورای حکام در کمیسیون اصل نود مجلس هفت وزیر به


تهران – ایرنا – قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی این هفته در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود و هفت وزیر هم به سوالات نمایندگان در سایر کمیسیون‌ها پاسخ خواهند داد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در این هفته، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل خواهد شد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز برای بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف و استماع پاسخ برخی از وزرای دولت به نمایندگان، تشکیل جلسه خواهند داد.


 وزرای علوم و امورخارجه به اعضای کمیسیون اصل نود مجلس پاسخ می‌دهند


کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در این هفته با دعوت از وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره نحوه برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۱  تشکیل جلسه خواهد داد.


جلسه کمیسیون با حضور وزیر امور خارجه در خصوص نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و قطعنامه اخیر شروع حکام آژانس انرژی اتمی، جلسه کمیسیون با حضور وزیر نیرو در خصوص مدیریت منابع و مشکلات هیات بازرسی کمیسیون اصل نود مستقر در آن وزارتخانه در دستور کار این هفته کمیسیون است.


همچنین در این هفته رئیس کل بانک مرکزی و رئیس دیوان محاسبات و مدیران عامل شرکت‌های صنایع پتروشیمی، نمایندگان صندوق ذخیره فرهنگیان و نمایندگان شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات سپاه پاسداران در خصوص راهکارهای ساماندهی درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیردولتی در کمیسیون اصل نود مجلس حاضر خواهند شد.


ادامه بررسی لایحه به کارگیری سلاح توسط ماموران در کمیسیون امنیت ملی


ادامه بررسی لایحه بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری و نشست مشترک اعضای کمیسیون با رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و مسئولان ارشد وزارت خارجه در خصوص دیپلماسی اقتصادی در دستور کار این هفته کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس قرار دارد.


تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون صنایع بررسی می‌شود


اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در هفته جاری گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و موسسه مطالعاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره تشکیل وزارت بازرگانی را بررسی می‌کنند.


وزیر نیرو به سوالات برخی از نمایندگان در کمیسیون انرژی پاسخ می‌دهد


بررسی سوالات برخی از نمایندگان از وزیر نیرو و بررسی تقاضای برخی از نمایندگان مبنی بر تحقیق و تفحص از شرکت نفت و گاز اروندان در دستور کار این هفته کمیسیون انرژی مجلس است.


تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود


ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، دعوت از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت مخابرات به منظور تصمیم‌گیری درخصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، دعوت از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهادکشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار این هفته کمیسیون اجتماعی مجلس است.


بررسی اجرای پیوست فرهنگی در فعالیت‌های ورزشی در دستور کار کمیسیون فرهنگی


اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در این هفته بررسی گزارش معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در خصوص اجرای پیوست فرهنگی در حوزه فعالیت‌های ورزشی را در دستور کار خود دارند.


وزیر بهداشت در کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد


دعوت از بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان پیرانشهر، رامهرمز، اقلید، پاکدشت، ملایر، یزد، بندرعباس، تکاب، رشت،دورود، بهار و کبودرآهنگ، بجنورد، مسجدسلیمان، تهران و مشهد در دستور کار کمیسیون این هفته بهداشت و درمان مجلس است.


طرح اصلاح قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی در کمیسیون قضایی بررسی می‌شود


ادامه بررسی طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد در کمیته حقوق جزا و جرم شناسی و بررسی طرح اصلاح قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور این هفته در کمیته‌های تخصصی کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی می‌شود.


بررسی نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۱ در کمیسیون آموزش و تحقیقات


همچنین در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار است در این هفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اقدامات انجام شده آن سازمان در برگزاری کنکور سال ۱۴۰۱ گزارشی ارائه دهد. ادامه بررسی گزارش کمیته دانشگاه غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مواد ۷ و ۱۰ طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در دستور این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد.


ادامه بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها


استماع گزارش هیأت اعزامی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به فدراسیون روسیه، ادامه بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در دستور کار این هفته کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها است.


همچنین انتخاب نمایندگان متقاضی عضویت در شورای عالی مدیریت بحران، هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها و شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران در دستور کار این هفته کمیسیون است.


بررسی بازنگری در مناطق کمتر توسعه یافته با حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون برنامه و بودجه


بررسی لایحه اصلاح تبصره‌های (۱) و (۷) قانون بودجه ۱۴۰۱ مجلس، رسیدگی به طرح اصلاح محرومیت زدایی و بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان جهت رسیدگی به اقدامات دولت در بازنگری مناطق کمتر توسعه یافته برای دستور این هفته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیش بینی شده است.


همچنین جلسه با وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره بررسی وضعیت اقتصادی کشور و تحقق درآمدهای پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ کشور در دستور کار این هفته کمیسیون است.


طرح اصلاح چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود


بررسی اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و بررسی لایحه مستثنی نمودن معاملات دستگاه‌های اجرایی که از منابع مالی بیت المال استفاده می‌نمایند و بررسی طرح اصلاح چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی در دستور این هفته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.


کمیسیون عمران


اعتبارات محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۱ کل کشور،‌ این هفته در کمیسیون عمران بررسی می‌شود.


وزیر کشاورزی به سوالات ۱۲ نماینده در کمیسیون مربوطه پاسخ می‌دهد


ادامه بررسی تعیین تکلیف اموال بهکده رضوی و سوال ۱۲ نفر از نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار این هفته کمیسیون کشاورزی،‌ آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی است.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40