ایده های جذاب استفاده از شمع در دکوراسیون


استفاده از شمع، راهکاری بسیار آسان و راحت برای تبدیل خانه به مکانی برای آرامش بیشتر و کسب انرژی مضاعف است. این ابزار روشنایی، به ‌آرامی و بدون هیچ نوع زرق و برقی می‌تواند خلاقیت و جذابیت را به دکوراسیون برگرداند و به ترویج حس آرامش در خانه کمک کند. با توجه به جذابیت‌های این اکسسوری آرام و جذاب، در این مقاله با کاربردهای شمع در دکوراسیون آشنا می‌شویم.


استفاده از شمع، راهکاری بسیار آسان و راحت برای تبدیل خانه به مکانی برای آرامش بیشتر و کسب انرژی مضاعف است. شاید شما هم برای تغییر در دکوراسیون و زیباتر کردن آن ایده های مختلفی در ذهن داشته باشید و گاهی اوقات در انتخاب گزینه بهتر سردرگم شده باشید.


همچنین ممکن است روش‌های گران ‌قیمتی را برای دکوراسیون زیباتر در نظر داشته باشید. پیشنهاد بسیار مقرون به ‌صرفه، اقتصادی و البته جذاب و منحصر به فرد برای زیباتر کردن دکوراسیون، استفاده از شمع در آن است.


این ابزار روشنایی، به ‌آرامی  و بدون هیچ نوع زرق و برقی می‌تواند خلاقیت و زیبایی را به دکوراسیون برگرداند و به ترویج حس آرامش در خانه کمک کند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با خرید یک شمع ساده و روشن کردن آن، ساعت‌ها غرق نور و روشنایی آن بودید و بعد از آن احساس آرامش را تجربه کردید.


با توجه به جذابیت‌های این اکسسوری آرام و جذاب، در ادامه با کاربردهای شمع در دکوراسیون آشنا می‌شویم.


استفاده از گیاهان زیبا در  قسمت شیشه ای شمع، همراه با درخشش نور شمع ترکیب شده و زیبایی آن را بیشتر می‌کند. در عین حال درخشش نور لرزان شمع  و برخورد آن به شیشه، درخششی بیشتر به آن می‌دهد و زیبایی آن را در دکوراسیون بیشتر می‌کند.


تفاوتی نمی‌کند که شما چه دکوراسیونی را برای خانه خود انتخاب کرده باشید. شاید خانه‌ای با دکور کاملا کلاسیک و سنتی دارید و برای این فضا به دنبال خرید شمع هستید. شاید می‌خواهید برای دکوراسیون مدرن فضای پذیرایی چند شمع خاص و منحصر به فرد بخرید. به‌ هر حال گزینه‌های مختلفی پیش روی شما هستند و فقط کافی است انتخاب کنید.


یکی از ویژگی‌های جذاب شمع این است که به ‌خوبی در هر دکوراسیونی با سبک‌های مختلف، قابل استفاده است و نور و درخشش آن به فضاهای مختلف زیبایی و جذابیت را هدیه می‌کند.


ایده‌های جذاب استفاده از شمع در دکوراسیون


اما برای دکور مدرن  و یا تزئین میز ناهارخوری کوچک می‌توانید از شمع‌هایی با ابعاد کوچک‌تر کمک بگیرد. همچنین شمع‌های مخزن‌دار هم گزینه مناسبی برای این فضا هستند.


با خرید شمع فقط نمی‌توان دکوری زیبا و جذاب را در خانه فراهم کرد. شمع‌های عطری با رایحه خوشبوی خود، گزینه مناسبی برای ایجاد محیطی دلپذیر و تجربه حس آرامش است. بعد از یک روز شلوغ و پرکار، سوزاندن یک شمع عطری خوشبو، رایحه مطبوعی در فضا منتشر می‌کند و حس آرامش و راحتی را به شما القا می‌کند.


برای کاربرد شمع در دکوراسیون، فضاهای مختلف خانه مانند آشپزخانه، میز غذاخوری، پذیرایی، اتاق‌خواب و نشیمن گزینه‌های مناسبی برای درخشش شمع محسوب می‌شوند. همچنین می‌توانید شمع را در کنار آینه‌ها استفاده کنید. روشنایی و تلالو نور شمع روبروی آینه دوچندان خواهد شد و به زیبایی بیشتر شمع و فضا کمک می‌کند.


ایده‌های جذاب استفاده از شمع در دکوراسیون


بیشتر مواقع در هنگام تزئین و رسیدگی به دکوراسیون خانه، سرویس بهداشتی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. درحالی‌که زیبایی و رعایت ظرافت در این فضا هم نشان دهنده توجه شما به دکوراسیون خانه و رعایت خوش‌سلیقگی است.


برای این کار می‌توانید از شمع‌های عطری و یا شمع شیشه ای استفاده کنید. همچنین تزئین شمع و قرار دادن گل‌های خشک در کنار آن، زیبایی این فضا را بیشتر می‌کند و توجه شما به زیبایی، نظافت و ظرافت این فضای پنهان و مخفی را به نمایش می‌گذارد.


با نور شمع به ‌راحتی می‌توان فضای اتاق ‌خواب را رمانتیک کرد. برای این فضا نیز انتخاب‌های متعددی پیش روی شما است. شمع‌های عطری رایحه دل‌نشینی در اتاق‌ خواب پراکنده می‌کنند و به‌ آرامش بیشتر برای استراحت کمک می‌کنند. همچنین نور کم آن به هیچ وجه آزاردهنده نیست و می‌توانید زیر نور شمع استراحت کنید.


 م. خ