امیرعبداللهیان حل و فصل موارد باقی مانده به اراده طرف آمریکایی


تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: حل و فصل موارد باقی مانده در مذاکرات وین که جزو خطوط قرمز ماست به اراده طرف آمریکایی و عدم اتلاف وقت مرتبط است.


به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در مورد آخرین تحولات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات وین گفت وگو کردند.


وزیر امور خارجه در مورد مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و از جمله تحولات اوکراین بحث و تبادل نظر کرد.


امیرعبداللهیان اظهار داشت: روند مذاکرات وین متوقف نشده بلکه در هماهنگی با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، وقفه ای کوتاه در مسیر مذاکرات ایجاد شده است. مذاکره کننده ارشد ایران با جدیت به تلاش ها برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار ادامه می دهد.


وی خاطر نشان کرد: حل و فصل موضوعات باقی مانده که جزو خطوط قرمز ماست به اراده طرف آمریکایی و عدم اتلاف وقت مرتبط است.


امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافق خوب، قابل اتکا و پایدار جدی است.


نتیجه توافقات دو کشور به‌زودی نهایی و عملیاتی شود


وزیر خارجه عمان نیز در این گفت وگوی تلفنی با تمجید از روابط مثبت میان دو کشور، تبیین برخی موضوعات دو جانبه و قدردانی از مواضع منطقی ایران اعلام کرد: سلطنت عمان همواره در زمینه حل‌وفصل بحران‌های مختلف قائل به گفت وگو و مذاکره است و در مسیر صلح گام برمی‌دارد و امیدوار است نتیجه توافقات دو کشور به‌زودی نهایی و عملیاتی شود.


وزیر خارجه عمان همچنین در مورد مذاکرات وین، نسبت به حصول توافق نهایی ابراز امیدواری کرد و آن را به نفع همه طرف‌ها و منطقه خواند.


وزرای خارجه در این گفت وگو بر استمرار رایزنی‌ها در مسائل مختلف تأکید کردند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40