امیرعبداللهیان آمریکا مسئول مستقیم طولانی شدن مذاکرات وین است


تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه از اعمال تحریم‌های مجدد از سوی آمریکا درمورد برخی اشخاص و شرکت‌ های ایرانی انتقاد کرد و گفت: ایران آماده یک توافق خوب و پایدار است اما طرف آمریکایی با برخی زیاده‌خواهی‌ها، مسئول مستقیم تطویل مذاکرات تاکنون بوده است.


به گزارش یکشنبه شب ایرنا، بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در مورد برخی مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک از جمله برقراری آتش بس در یمن و همچنین مذاکرات وین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.


وزیر امور خارجه عمان در این تماس تلفنی ضمن تبریک فرار رسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، از برقراری آتش بس در یمن استقبال کرد و با تشکر از نقش و تلاش‌های کشورمان در این خصوص، ابراز امیدواری کرد که این موضوع موجب فراهم شدن بستر لازم برای گفت و گو ها بین همه طرف‌های یمنی و بازگشایی مرزهای این کشور شود.


وزیر امور خارجه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک متقابل ماه مبارک رمضان به همتای عمانی و دولت و ملت عمان و همچنین ابراز امیدواری نسبت به پایدار ماندن آتش بس در یمن، از نقش سازنده عمان در این راستا قدردانی کرد.


امیرعبداللهیان در این خصوص اظهار کرد: اکنون آنچه مهم است لغو کامل محاصره انسانی به موازات استمرار آتش بس است. همچنین در حال حاضر ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم یمن بسیار مهم است.


وی همچنین در خصوص مذاکرات وین، از اعمال تحریم‌های مجدد از سوی آمریکا در مورد برخی از اشخاص و شرکت‌های ایرانی انتقاد و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده یک توافق خوب و پایدار است اما طرف آمریکایی با برخی زیاده‌خواهی‌ها، مسئول مستقیم تطویل مذاکرات تاکنون بوده است.

وزیران امور خارجه ایران و عمان درخصوص تداوم مشورت و رایزنی مستمر در خصوص موضوعات در دستور کار دو کشور توافق کردند.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40