امام محمد غزالی گوهری برخاسته از فرهنگ و تمدن ایران زمین است



P>به گزارش ایرنا، نشست تخصصی اندیشه‌های امام محمد غزالی در مورد صلح و عرفان به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام و با همکاری مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت، بنیاد علوم وحیانی اسراء و مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی (ع)، با حضور جمعی از دانشگاهیان، سفرای مسلمان مقیم برونئی دارالسلام و علاقمندان برونیائی، در تاریخ ۲۵ دی ۱۴۰۰ به صورت آنلاین برگزار شد.


در این نشست تخصصی، در ابتدا، حمیرا ریگی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام گفت: امام محمد غزالی، فیلسوف، متکلم و فقیه سده پنجم هجری قمری، گوهری برخاسته از فرهنگ و تمدن ایران زمین است و تفکرات وی تاثیر زیادی بر اندیشه های متفکران ایرانی و جهان اسلام گذاشته است.


وی افزود: تالیفات امام محمد غزالی، نه تنها در زمانه وی، بلکه در زمانه کنونی نیز مرجع بسیاری از اندیشمندان جهان اسلام و جهان غرب است.


وی با اشاره به اینکه مسلمانان برونئی دارالسلام، اهل تسنن شافعی هستند، تاکید کرد: همواره این اندیشمند اسلامی – ایرانی مورد احترام همه مسلمانان، به ویژه پیروان شافعی اهل تسنن بوده است.


در ادامه صحبت های وی، آقایان دکتر قاسم محمدی و حجت‌الله داوودی، اساتید حوزه و دانشگاه، در موضوع نشست سخنرانی کردند که نکات ارائه شده در سخنرانی این دو استاد، مورد توجه حاضرین در جلسه قرار گرفت.