امام جمعه آستارا بر تعیین شهردار و بهبود مدیریت شهری تاکید کرد


آستارا – ایرنا – امام جمعه بندر آستارا گفت: مدیریت فضاهای عمومی این شهر گردشگرپذیر و مرزی، وضعیت مناسبی ندارد و باید هر چه سریعتر با انتخاب شهردار، شرایط بهبود یابد.


به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه های نماز جمعه در مصلای آستارا گفت: در بین ۵۳ کرسی شهرداری گیلان، تکلیف شهرداری آستارا هنوز مشخص نشده است و این شایسته نام آستارا نیست و بخاطر اختلاف سیاسی برخی افراد، هیچ اقدام جدیدی در مدیریت شهری صورت نگرفته است.


وی افزود: با توجه به در حال اتمام بودن مهلت ۶۰ روزه مدیرکل دادگستری استان گیلان به شرکت پیمانکار لایروبی بندرآستارا، شرکت مورد نظر باید گزارش عملکرد خود را به طور شفاف ارائه دهد و در صورت انجام نشدن تعهدات، صلاحیت ادامه فعالیت در این شهرستان را نخواهد داشت.


وی ادامه داد: شهرستان آستارا از لحاظ موقعیت مرزی، خاص ترین مرز کشور است و چهار مرز دریایی، ریلی، زمینی باربری و زمینی مسافری دارد و مرز دریایی از همه اینها مهمتر و موثرتر است و تکمیل و راه اندازی سریع بخش های مختلف بندر و راه آهن می تواند عامل امنیت شغلی پایدار برای آستارا و استان گیلان باشد.


امام جمعه آستارا با اشاره به نقش مهم تولید در بخش های مختلف صنعت و معدن و اهمیت شهرک های صنعتی در راه اندازی صنایع خرد و کارگاه های زودبازده اقتصادی، گفت: شهرک صنعتی آستارا وضعیت خوبی ندارد و زمینه جذب و ماندگاری سرمایه گذاران در آن فراهم نیست و متاسفانه انحصارطلبی و خودخواهی بعضی افراد، مانع توسعه اقتصادی آستارا شده است.


باقری ارومی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در حرم مطهر رضوی، شهادت ۲ روحانی مجاهد را تبریک و تسلیت گفت و برای سومین روحانی مجروح این حادثه آرزوی سلامتی کرد.


وی ادامه داد: این اقدامات کور، بهانه ای برای بر هم زدن وحدت مذاهب اسلامی است اما جامعه اسلامی بیدار و هوشیار است و شیعه و سنی در کنار هم، چنین اقدامات وحشیانه را محکوم می کنند.


خطیب جمعه آستارا با اشاره به شعار و نام سال ۱۴۰۱ گفت: دانش بنیان بودن فعالیت های تولیدی ضرورت دارد و اقدامات دانش بنیان در حوزه کشاورزی باعث کاهش هزینه ها، جلوگیری از هدررفت آب و واردات بی رویه بذر می شود و تحقق این امر باید جدی گرفته شود.


شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل قرار دارد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40