اقدامات پیشگیرانه انجام شده است محتوای موجود حاوی پیام های فنی


تهران -ایرنا- سازمان انرژی اتمی ایران در اطلاعیه‌ای درباره نفوذ به سرور پست الکترونیک یکی از شرکت‌های تابعه این سازمان، اعلام کرد: هدف از انجام اینگونه تلاش‌های غیرقانونی که از روی استیصال انجام می‌شود، عملیات روانی بوده و فاقد هرگونه ارزش دیگری است.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، در پی ادعای نفوذ گروه هکری به سرورهای سازمان انرژی اتمی، این نهاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر نفوذ به سرور پست الکترونیک شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی با هدف جلب توجه عموم و فضاسازی‌ های رسانه‌ای صورت گرفته است.


بر اساس گزارش دریافتی از واحد فناوری اطلاعات شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی، دسترسی غیرمجاز از مبداء یک کشور خارجی مشخص، به سامانه پست الکترونیک این شرکت منجر به انتشار محتوای برخی از پست‌های الکترونیکی در فضای مجازی شد.


سازمان انرژی اتمی در ادامه اطلاعیه خود تصریح کرده است: در پی این امر، واحد فناوری اطلاعات شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی بر اساس ترتیبات پیش‌بینی شده و در موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسی  قرار داد و گزارش اولیه خود را به مسئولان سازمان انرژی اتمی ارائه کرد. 


سازمان انرژی اتمی، محتوای موجود در ایمیل‌های کاربران را حاوی پیام‌های فنی و تبادلات معمول و جاری روزمره دانسته و اعلام کرد: «بدیهی است هدف از انجام این‌گونه تلاش‌های غیرقانونی که از روی استیصال انجام می‌شود، به منظور جلب توجه عموم، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی بوده و  فاقد هرگونه ارزش دیگری است». 


روز گذشته یک گروه هکری در فضای مجازی مدعی، هک سایت سازمان انرژی اتمی و افشای اطلاعات این سازمان شده بود.