اعلام آمادگی قطر برای کمک به ایران برای دستیابی به توافق خوب


تهران-ایرنا- امیر قطر با بیان اینکه کشورش با تمام توان مسیر مذاکرات ایران با غربی‌ها را پیگیری می‌کند، گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مسأله هسته‌ای ایران حل و به توافقنامه‌ای منجر شود که همه طرف‌ها از آن راضی بوده و حق کشورها برای استفاده صلح‌آمیز بر اساس معاهدات بین المللی محترم شمرده شود.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشحالم که امروز چند توافقنامه و یادداشت تفاهم بین قطر و جمهوری اسلامی ایران امضا شد و این یک مسأله بسیار مهمی است و باید اجرای آنها نیز پیگیری شود.


وی با بیان اینکه پیگیری و اجرای توافقنامه‌ها و اسناد برای قطر فایده بسیاری دارد، گفت: کمیته‌های اقتصادی مشترک ایران و قطر، جایگاه و نقش مهمی در توسعه همکاری‌های دو کشور دارند و نشست اخیر آنها در اصفهان در نوامبر گذشته بسیار پربار بود و امیدوار و منتظریم که امسال هم این نشست در دوحه برگزار شود.


امیر قطر افزود:‌ با رییس‌ جمهوری اسلامی ایران درباره مسایل منطقه‌ای و بین المللی، امنیت و ثبات منطقه گفت‌وگو کردیم و در این نشست بر حل اختلافات و مقابله با چالش‌هایی که منطقه با آن مواجه است، تأکید داشتیم.


تمیم بن حمد آل ثانی ادامه اداد: با رییس‌جمهور ایران درباره مذاکرات وین و توافق هسته‌ای ایران با غرب هم صحبت کردیم؛ چرا که این موضوع بر امنیت و ثبات منطقه تأثیر بسیاری دارد.


امیر قطر با اعلام آمادگی کشورش برای کمک به ایران برای رسیدن به توافق خوب و امنیت‌آفرین تأکید کرد: دولت قطر با تمام توان مسیر مذاکرات را پیگیری می‌کند و امیدوار است که در آینده‌ای نزدیک مسأله هسته‌ای ایران حل و به توافقنامه‌ای منجر شود که همه طرف‌ها از آن راضی شوند و حق کشورها برای استفاده صلح‌آمیز بر اساس معاهدات بین المللی محترم شمرده شود.


وی ادامه داد: با رییس جمهوری اسلامی ایران درباره مسأله فلسطین هم که مسأله اصلی منطقه است صحبت و بر ضرورت توقف تجاوزات اسراییل علیه ملت فلسطین و ایجاد راه‌حلی برای احقاق حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت خودشان و زندگی مسالمت‌آمیز و با کرامت آنها بر اساس قطعنامه‌های بین المللی تأکید کردیم.


امیر قطر افزود: درباره مسایل افغانستان، سوریه و یمن هم در این نشست صحبت کردیم و امیدواریم که برای این مسایل راه‌حل مسالمت‌آمیزی در نزدیک‌ترین فرصت ممکن پیش آید.


تمیم بن حمد آل ثانی در ادامه به میزبانی قطر برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ اشاره کرد و گفت: می‌خواهیم به برادران ایرانی خود که به جام جهانی راه پیدا کردند، تبریک بگویم و از رییس جمهوری اسلامی ایران دعوت می‌کنم که در این مسابقات حضور پیدا کنند و همچنین از همه مردم ایران استقبال می‌کنیم و به آنها خوش آمد می‌گوییم که برای تشویق تیم ملی خود به قطر سفر کنند.