اعتصاب معلمان در فرانسه



P>به گزارش ایرنا از شبکه ای بی سی نیوز، معلمان فرانسه در اعتصاب سراسری خود قوانین گیج کننده دولت در مورد وضعیت کرونا را محکوم کرده و خواستار حمایت بیشتر از این اعتصاب شدند.


معلمان خواهان توضیح بیشتر در مورد قوانین کرونا و محافظت‌های بیشتر مانند عرضه ماسک‌ها و آزمایش‌های اضافی در مدارس برای کمک به کاهش فشار هستند.


لیلی لاربی یکی از اعضای اتحادیه معلمان در مورد این اعتصاب گفت: این اعتصاب علیه ویروس کرونا نیست بلکه علیه اطلاع رسانی بد، تغییر قوانین و مدیریت نا مناسب بحران بهداشتی است.


براساس بیانیه بزرگترین اتحادیه معلمان فرانسه (Snuipp)، معلمان از این شکایت دارند که نمی‌توانند به درستی تدریس کنند و به اندازه کافی در برابر ویروس کرونا محافظت نمی‌شوند و مکرراً از طریق رسانه ها خبرهایی در مورد تغییرات اقدامات احتیاطی می‌شنوند.


اعتصاب سراسری معلمان در حالی انجام می‌شود که اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه روز پنجشنبه در توییتر اعلام کرد، تست ویروس کرونای وی مثبت بوده و برای ادامه کار خود را قرنطینه کرده است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، با نزدیک شدن به آغاز کمپین های انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه، اعتصاب معلمان برای دولت امانوئل مکرون که به باز نگهداشتن مدارس برای کاهش فشار بر والدین از طریق همه گیر افتخار می‌کند، ناخوشایند است.


فرانسه این روزها با شیوع سویه اومیکرون با روند بالای مبتلایان به کرونا مواجه است و در هفته گذشته به طور میانگین ۳۶۰ هزار نفر در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شدند.