استفاده دوباره روسیه از موشک های مافوق صوت علیه اوکراین


تهران- ایرنا- ارتش روسیه اعلام کرد که یک سری از حملات جدید را علیه اهداف نظامی اوکراین با استفاده از موشک‌های مافوق صوت و کروز انجام داده است.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از آسوشیتدپرس، ژنرال ایگور کوناشنکو سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موشک‌های کینژال (موشک‌های مافوق صوت) روسیه به یک مخزن سوخت در نزدیکی بندر کوستیانتیکا در نزدیکی دریای سیاه اصابت کرده است.


این برای دومین روز متوالی است که ارتش روسیه در جنگ با اوکراین از موشک‌های کینژال استفاده می‌کند. این موشک‌ها قادر هستند تا اهدافی را در فاصله ۲هزار کیلومتری با سرعتی بیش از ۱۰ برابر سرعت صوت هدف قرار دهند.


روز گذشته ارتش روسیه اعلام کرد موشک کینژال برای اولین بار برای انهدام یک انبار مهمات در دیلیاتین در کوه های کارپات در غرب اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.


کوناشنکوف خاطرنشان کرد که موشک‌های کروز کالیبر که توسط ناوهای روسیه از دریای خزر پرتاب شده بودند نیز در حمله به مخزن سوخت در کوستیانتیکا شرکت داشتند.


وی افزود: موشک های کالیبر که از دریای سیاه پرتاب شده بودند برای انهدام یک کارخانه تعمیر زره پوش در نیژین در منطقه چرنیهیو در شمال اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.


کوناشنکوف اعلام کرد: حمله دیگری که توسط موشک های هوا پرتاب به تاسیسات اوکراینی در شمال منطقه ژیتومیر انجام شد، جنگنده‌های خارجی و نیروهای ویژه اوکراینی مستقر در آن را مورد هدف قرار داد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40