استاندار قم در حوزه پدافند غیرعامل توجه لازم صورت بگیرد


قم ـ ایرنا ـ استاندار قم، با اشاره به ویژگی‌های استان قم گفت: لازم است در عرصه‌های گوناگون در حوزه پدافند غیرعامل توجه لازم صورت بگیرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدتقی شاهچراغی روز یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری، بر توجیه مدیران با توجه به انتصاب جدید برخی از مدیران در این زمینه تاکید و اضافه کرد: انجام کار آموزشی ضروری و از جمله مسایلی است که اگر درست انجام شود، خروجی خوبی نیز به همراه خواهد داشت.


وی با تاکید بر مساله نظارت و کنترل ادامه داد: برای کاهش آسیب ها، ضرورت دارد که مقدمات کار را فراهم کنیم و همچنین ارزشیابی و ارزیابی در کارها صورت بگیرد. 


استاندار قم با بیان اینکه همه مسایل به اعتبار مربوط نمی شود، خاطرنشان کرد: نگاه و دغدغه، یک موضوع اساسی است. 


شاهچراغی همچنین بر مساله استفاده از فناوری تاکید و بیان کرد: حوزه مدیریت شهری، نقش کلیدی در استفاده از ظرفیت فناوری را دارد و در این عرصه می‌تواند خیلی موثر باشد.


وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اینکه خداوند متعال به تلاش حداکثری ما، اثربخشی مضاعفی می دهد؛ گفت: در دوران دفاع مقدس نیز، همه با هم تلاش می کردند و پروردگار بر آن تلاش صادقانه و خالصانه ناظر بود و آن را اثربخش می کرد.    


   پدافند غیرعامل؛ بحث پیش‌بینی و پیشگیری است


معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در پدافند غیرعامل؛ بحث پیش‌بینی و پیشگیری است.


رسول رحیمی اظهار داشت: باید دستگاه ها در کاهش آسیب پذیری و مصون سازی دقت و توجه لازم را داشته باشند.


وی با اشاره به ویژگی های قم، از این استان به عنوان یکی از استان های استراتژیک کشور نام برد.


وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه هنوز کرونا در همه دنیا هست و تلفات می گیرد؛ گفت: لازم است، از تجربیات گذشته در این زمینه استفاده شود و آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشیم و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این زمینه رعایت شود.    


 ضرورت مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات نوین


مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قم در حاشیه این جلسه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده، یکی از توصیه های کلی و اساسی سازمان پدافند غیرعامل کشور و این اداره کل به دستگاه های اجرایی؛ مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات نوین است.


مهدی متقیان افزود: یکی از تهدیدات نوین، بحث های «سایبری» است؛ از این رو باید زیرساخت های سایبری در برابر تهدیدات مصون باشند و بتوانیم از مصونیت، پایداری و ارتقای ایمنی و استمرار خدمات‌دهی آنان مطمئن باشیم.


وی ادامه داد: یکی دیگر از مباحث، مصون سازی مربوط به زیرساخت های برق است که با توجه به فصل گرما، نیاز مردم و پیک مصرف برق؛ بتوانیم برق را مدیریت کنیم و با توجه به ابلاغ استاندار در پایش بحث انرژی، دستگاه های استان باید پس از ساعت اداری نسبت به صبح ۶۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند.


وی اضافه کرد: در این رابطه ۳۰۰ دستگاه اجرایی استان را رصد کردیم که برخی از دستگاه ها و اماکن رعایت نکرده اند که اخطارهایی داده می شود و در صورت لزوم برق مجموعه های پرمصرف که این ۶۰ درصد را رعایت نکرده اند، قطع می شود.


در پایان این جلسه که با حضور رسول رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، حکم «ریاست شورای پدافند غیرعامل استان قم» از سوی سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و رییس کمیته دایمی پدافند غیرعامل کشور به سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم ابلاغ شد.  


به گزارش ایرنا، «پدافند غیرعامل» مجموعه اقدام‌های غیرنظامی را در بر می‌گیرد که هم در زمان جنگ و هم در زمان صلح در دستور کار قرار دارد؛ این اقدامات به افزایش بازدارندگی کشور، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری اقتصادی، پایداری ملی و آسان‌سازی مدیریت در زمان وقوع تهدید از سوی دشمن خواهد انجامید.


«سازمان پدافند غیرعامل کشور» در سال ۱۳۸۲ هجری خورشیدی با دستور رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و سال ۱۳۹۱ نیز اداره‌های کل استانی این سازمان فعالیت خود را شروع کردند.   



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40