آیت الله رئیسی تابوی دست نایافتنی بودن رییس جمهور را شکست




عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: اخبار ایرنا اثرگذاری کلان دارد


قصرشیرین- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اخبار خبرگزاری…


  • همدلی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم به روایت آمار

      تهران- ایرنا- نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۱ سفر استانی در سال نخست فعالیت دولت، در کنار بازدیدهای میدانی،سند مردمی بودن دولت سیزدهم است، اظهار داشت:  این سفرها و بازدیدها در سال نخست، تابوی دست نایافتنی بودن رییس جمهور را شکست.


    عباس گودرزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد دستاورد و نتایج سفرهای استانی رییس جمهور گفت: سفرهای استانی آیت الله رییسی مورد تایید رهبر معظم انقلاب است در این سفرها  شخص رییس جمهور و اعضای کابینه با مشکلات مردم آشنا می شوند و  این موضوع باعث می شود که بهتر بتوانند برای حل مشکلات معیشتی مردم اقدام کنند البته باید مصوبات سفرهای استانی پیگیری شود که زحمات این سفرها کم اثر نشود.


    نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۱ سفر استانی در سال نخست فعالیت دولت، در کنار بازدیدهای میدانی و سرزده متعدد، سند مردمی بودن دولت سیزدهم است، اظهار داشت:  این سفرها و بازدیدها در سال نخست، تابوی دست نایافتنی بودن مقامات عالی کشور را شکست و حضور بی‌واسطه و مستمر در میان مردم، و شنیدن حرف آنان و پیگیری مشکلات، تصویری واضح از دولت مردمی ترسیم کرد.


    وی ادامه داد: سفرهای استانی رئیس‌جمهور از مصادیق امیدوارکننده مردم‌محور بودن دولت است که براساس پیمایش‌های انجام شده، این سفرها به افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی منجر شده است. البته باید توجه داشت که حضور رئیس‌جمهور در سفرهای استانی در کنار مردم، باید به کمک راهبردها و سازوکارهای عالمانه توسط بدنه دستگاه اجرایی و حلقه‌های میانی نیز پیگیری شود تا امکان حل مسائل مزمن کشور به کمک ظرفیت‌های مردمی فراهم شود.


    وی حضور میدانی و حضور در بحران ها را از نقاط قوت دولت سیزدهم خواند و گفت: حضور در داروخانه 1۵ فروردین و بررسی مشکالت مراجعان در تامین داروهای مورد نیاز برای بیماری کرونا، حضور در یک پمپ بنزین و بازدید میدانی در زمان حمله سایبری به سامانه جایگاههای سوخت و…از مصادیق حضور شخص رییس جمهور در میادین بحرانی است.


     نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: دولت سیزدهم در تلاش است تا با  خدمت رسانی به مردم عزیز ایران اسلامی مشکلات آنها را حل کند،  این سفرها در امید بخشی به  جامعه موثر است، مردم در سفرهای استانی شاهد هستند که مسئولان در راستای حل مشکلات آن‌ها در میدان تلاش می کنند،  نوعی امید را در جامعه افزایش می دهد و وجه تمایز نظام سیاسی جمهوری اسلامی با بقیه نظام‌ها در مردمی بودن دولت‌ها است.


     عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه، سوءتدبیرهای مدیریتی داخلی در سالهای گذشته، ساختار بودجه، افزایش نقدینگی نسبت به تولید وافزایش نرخ ارز از عوامل اصلی افزایش قیمتها در یک سال گذشته  بوده است که آسیب جدی به سفره مردم وارد کرده است و دولت سیزدهم هم با تمام تلاش سعی کرده است با توسعه تعاملات با همسایگان و  تکیه بر توان داخلی این مشکلات را حل کند.


     گودرزی گفت: در یکسال گذشته بیشترین توان و توجه آقای رئیسی معطوف به عرصه اقتصاد و معیشت بوده و اقدامات مهم و گسترده در این زمینه صورت گرفته است که امیدواریم مردم به زودی نتیجه این اقدامات دولت را شاهد باشند.


     نماینده مردم بروجرد بیان داشت: آیت الله  رییسی  در سال نخست فعالیت دولت،  از ۳۱ استان کشور بازدید کرد و با ملاقات های چهره به چهره با درد مردم آشنا شد  این موضوعات، سند مردمی بودن دولت سیزدهم  را به نمایش گذاشته است.


     عضو کمیسیون اجتماعی مجلس حضور بی واسطه و مستمر رییس جمهور در میان مردم و شنیدن حرف آنان و پیگیری مشکلات مردم راتصویری واضح از دولت مردمی  دانست و اظهار داشت: سفرهای استانی رئیس جمهور از مصادیق امیدوارکننده مردم محور است که براساس پیمایش های انجام شده، این سفرها به افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی منجر شده است.


    وی افزود:البته باید توجه داشت که حضور رئیس جمهور در سفرهای استانی در کنار مردم، باید به کمک راهبردها و سازوکارهای عالمانه توسط بدنه دستگاه اجرایی و حلقه های میانی نیز پیگیری شود تا امکان حل مسائل مزمن کشور به کمک ظرفیت های مردمی فراهم شود.


     گودرزی حضور سرزده رییس جمهور  در یکی از مراکز اصلی توزیع مرغ و گوشت در جنوب تهران  را نمونه ای از پیگیری های رییس جمهور در رصد مشکلات عنوان کرد و گفت: پیامی که از دولت سیزدهم  برای ملت صادر می شود پیام امید تلاش و گره گشایی از مشکلات مردم است  و امیدواریم  مدیران جهادی بتوانند ایران قوی و مستقل بسازند  البته اگر به تمام عناصر و بخش ها توجه شود مطلوب نهایی که حل مشکلات معیشتی مردم است حاصل خواهد شد .


     گودرزی بیان داشت: حضور مردم و نسخه های شفابخش رهبر انقلاب در حوزه های مختلف  می تواند کشور را از  از همه چالش ها عبور  دهد و به مقصد  مورد نظر که حل مشکلات اقتصادی مردم است برساند.