اهمیت طرح حفظ موضوعی قرآن به بیان مشاور رئیس جمهور در امور


حجت الاسلام حاج ابوالقاسم درمورد «طرح حفظ موضوعی قرآن» گفت: این طرح در ذیل موضوع طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب طراحی شده که به‌نوعی اعتقادات و باورها را با نگاهی جدید ارائه می‌کند، به همین دلیل این طرح بنیان‌های اعتقادی را تقویت و به‌واسطه گره‌خوردن با ماه رمضان، اشخاص می‌توانند در طول ۳۰ روز از هر جزء یک بهره ارزشمند ببرند.


به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی، پسشکسوت و حافظ قرآن کریم، هدف از اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن را آشنایی بیشتر مردم با طرح کلی اندیشه اسلامی عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح تعداد بیشتری از مردم قرآن می‌خوانند و متناسب با نیاز خود، از آیات طرح شده در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی آیاتی را حفظ می‌کنند و به طور عمیق‌تری با آن‌ها آشنا می‌شوند.


وی درباره میزان اهمیت طرح حفظ موضوعی قرآن گفت: طرح حفظ موضوعی قرآن دارای دو ویژگی ترتیبی و موضوعی است؛ به این معنا که بر اساس اجزاء سی‌گانه قرآن تنظیم شده و یک موضوع منسجم را دنبال می‌کند.


مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت تاکید کرد: سی آیه منتخب از سی جزء قرآن، در ذیل موضوع طرح کلی اندیشه اسلامی حضرت آقا طراحی شده که به‌نوعی اعتقادات و باورها را با نگاهی جدید ارائه می‌کند؛ بنابراین، این طرح بنیان‌های اعتقادی را تقویت می‌کند و به‌واسطه گره‌خوردن با ماه رمضان، اشخاص می‌توانند در طول این سی روز از هر جزء یک بهره ارزشمند ببرند.


وی در رابطه با تأثیر این طرح در جهاد تبیین گفت: از آنجایی‌ که موضوع، طرح کلی اندیشه اسلامی است، نگاه بینشی با تکیه ‌بر ابعاد بصیرتی انقلاب اسلامی حتماً در جهاد تبین مؤثر خواهد بود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز