میانگین ۳۶ درصدی صلح و سازش در کردستان


ایسنا/کردستان معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان، از ارجاع ۳۲ هزار و ۹۲۴ پرونده به شورای حل اختلاف استان طی ۴ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱ هزار و ۴۳۰ پرونده مختومه شده و ۳۶ درصد میانگین صلح و سازش داشته ایم.


بهادر اسدی امروز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه رسالت اصلی معاونت توسعه حل اختلاف است و این سازمان می کوشد تا با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود به ویژه ظرفیت رسانه ها،‌ بتواند ورودی پرونده‌های قضایی به دادگستری را کاهش دهد.


وی، ظرفیت‌های داوری، میانجیگری، شورای حل اختلاف و دادگاه صلح را روش های جایگزین غیره دادگاهی خواند و افزود: دستگاه قضایی به دنبال ساماندهی این زیرساخت ها برای کاهش ورود پروژه های قضایی به دادگستری است.


معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان، با انتقاد از اجرای نحوه طرح کاداست، افزود: این طرح به اشتباه پیش می رود و موجب افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری می‌شود، لذا با ایجاد زیرساخت‌های لازم، این رویکرد باید با هدف کاهش ورود پرونده‌های قضایی به دادگستری اصلاح شود.


وی با بیان اینکه، علاوه بر دادگستری باید از ظرفیت هایی چون ریش سفیدان، شورای حل اختلاف و هیات های صلح سازش، دادگاه صلح و شورای حل اختلاف برای کاهش اختلاف در جامعه بهره گرفت، بیان کرد: این ظرفیت ها در استان و در حال ساماندهی است.


به گفته اسدی، تاکنون برای جذب داوری و میانجیگری، سه آزمون برگزار شده و برای ۱۷ میانجیگر پروانه صادر شده، ۵ فقره پرونده نیز آماده داوری است.


وی، اعلام کرد: طی سال ۱۴۰۰، در آزمون میانجیگری و داوری، ۵۵ نفر برای داوری و ۴۰ نفر نیز برای میانجیگری پذیرش شدند.


اسدی، از ارجاع ۳۲ هزار و ۹۲۴ پرونده به شورای حل اختلاف استان طی ۴ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱ هزار و ۴۳۰ پرونده مختومه شده و ۳۶ درصد میانگین صلح و سازش داشته ایم.


به گفته وی، طی ۴ ماهه اول امسال، ۴ هزار و ۱۲۶ پرونده به صلح یاران ارجاع داده شده که از این تعداد  ۲هزار و ۱۰۰ پرونده منجر به سازش شده است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن