چهار اقدام مهم دولت برای مبارزه با فساد اقتصادی عزم رئیسی برای


تهران-ایرنا-عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی،ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان،اصلاحات مالیاتی، شفافیت بانکی و حذف ارز ترجیحی را چهار اقدام مهم دولت برای ریشه کن کردن فساد در قوه مجریه خواند.


علی اکبر علیزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص دستاوردهای عملکرد یکساله دولت گفت: برخورد با افراد فاسد در شان قوه قضاییه است اما جلوگیری از فساد وظیفه دولت‌ها است.


نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ساماندهی دستگاه های کارتخوان را از اقدامات بسیار خوب دولت خواند و گفت:  دولت در این راستا  حدود ۹ میلیون دستگاه کارتخوان را از رده خارج کرد، این دستگاه ها در فعالیت‌های مربوط به قمار و پولشویی فعال بودند.


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساماندهی دستگاه های کارتخوان از فساد بزرگی جلوگیری کرد، ادامه داد: با ابتکار عمل دولت تمام دستگاه های کارتخوان به حساب های مالیاتی افراد وصل شد و گام مهمی برای جلوگیری از فرار مالیاتی برداشته شد.


علیزاده الزام بانک‌ها به انتشار اسامی افرادی که با آنها وام پرداخت می‌شود ار از اقدامات مهم دولت خواند و گفت: دولت با ایجاد شفافیت در این بخش از افزایش فساد اقتصادی جلوگیری کرد با این کار بنگاه داری بانک ها که یکی از مراکز اصلی فساد اقتصادی بود، کاهش یافت.


عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی کاهش فاصله بین حقوق های بالا و پایین را یکی از اقدامات مهم دولت خواند و گفت: در دولت سابق فاصله بین حقوق‌های بالا و پایین ۲۳ برابر بود اما با مصوبه مجلس فاصله بین حقوق بالا و پایین به هفت برابر کاهش یافت.


نماینده مردم دامغان در مجلس اخذ مالیات از خانه‌های لاکچری و اتومبیل‌های لوکس را یکی از اقدامات مهم دولت خواند و اظهار داشت: دولت در راستای مبارزه با فساد سیستمی و ریشه های فساد در کشور تلاش زیادی انجام داده است.


وی حذف ارز ترجیحی را یکی از اقدامات مهم دولت خواند و گفت: این رانت به جیب افراد خاصی می رفت سال گذشته ۱۴ میلیارد دلار ارز به افراد خاص برای واردات نهاده‌های دامی داده شد و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رانت از اختصاص این ارز ایجاد شد. دولت تلاش دارد تا ریشه های فساد را قطع کند.